Domowe mleko KOKOSOWE:)

Ile kosztuje puszka mleka kokosowego w Polsce?
Średnio 5-10 zł.
Najczęściej jest to mleczko "lite"- prawie pozbawione tłuszczu i czasem dodatkowo zagęszczane, a już na pewno w swoim składzie zawiera jakieś "E", które nie są witaminą.
Ja w pakistańskim sklepie zalazłam swój ideał- o TEN (link)
Jest bardzo tłuste a trzymane w lodówce przybiera stałą konsystencję więc je rozcieńczam i z 400 ml robi mi się litr:)
Do tego to jedyne mleko jakie widziałam, które w składzie ma tylko ekstrakt z kokosa 60% i wodę.
A najlepsze jest to, że kupując je w jednym z najdroższych miast świata płacę mniej niż w Polsce, bo niecałe 7 zł za puszkę:)
Więc (przepraszam panią Dorotkę od polskiego) dlaczego postanowiłam zachlapać siebie i pół kuchni wiórkowokokosową breją?
Bo byłam strasznie ciekawa czy takie domowe mleko mi posmakuje:)
I powiem wam, że wyszło PRZEPYSZNE!
Bardzo lubię to mleko z puszki ale zastanawiam się teraz czy jeszcze kiedyś je kupię...
Przepis znalazłam TUTAJ u Pani Ani:)




Tak na prawdę przygotowanie jest proste jak konstrukcja cepa, to tylko moja wrodzona rozłagowatość sprawiła, że wiórki same z garnka wyskakiwały:)
Ale po kolei, co potrzebujemy:

Domowe mleko kokosowe
200g wiórek kokosowych
1 litr przegotowanej i wystudzonej wody
opcjonalnie jakieś słodzidło
blender
czysta ściereczka- ja użyłam pieluchy tetrowej:)


Wiórki zalej wodą i odstaw na noc lub na kilka godzin.
Następnie podgrzej je nie doprowadzając do wrzenia.
Zblenduj dokładnie wiórkową masę.
Wyłóż zchłodzoną "ciapkę" na ściereczkę.
Wszystko bardzo dokładnie wyciśnij do naczynia.
Ewentualnie dosłódź, możesz też rozcieńczyć jeśli mleko jest dla Ciebie zbyt gęste.
Gotowe:)



Czyż nie jest piękne? Takie bielusieńkie:)
Wiórki zalałam dokładnie ilością wody sięgającą pod szyjkę słoika- a uzyskałam tyle mleka ile widać- z jednej 200g paczki uzyskałam ok 1 litr bardzo kokosowego mleka.
I to za ok 3 zł a nie za 20....:)



Ale wiem co mnie najbardziej zachęciło do przygotowania domowego mleka kokosowego- nie dość, że mogę mieć litr pysznego napoju, to jeszcze pozostaje materiał idealny na kokosanki!
2 w 1!
Mleko przechowuj do 4 dni w lodówce. W chłodzie będzie się rozwarstwiać ale wtedy wystarczy dokładnie wymieszać przed użyciem.



Dodam, ze kokosanki wyszły mi pyszne...ale o tym innym razem:)

Nie patrz tak, idź namoczyć wiórki kokosowe:)

Pozdrawiam,
klem klem:)

Komentarze

  1. też chce zrobić mleko kokosowe, ale jak zwykle zabranie się za coś prostego zajmuje mi mnóstwo czasu :P ale kiedyś zrobię! Tylko muszę wlecieć do lidla po wiórki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę je kiedyś zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety mleka kokosowego nie używam, bo samych kokosów wręcz nie znoszę. :C Wiórki w małej ilości kiedyś mogłam zjeść, ale od dawna… bueh. :D Ale przepis na pewno podrzucę rodzince/znajomym, bo oni kokosy uwielbiają. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. współczuję- ja smak kokosa uwielbiam i życia sobie bez niego nie wyobrażam:)

      Usuń
  4. Kochamy kokos i to pod każdą postacią. I mleczko kokosowe i kokosanki przygarnęłybyśmy z miłością <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie wczoraj zakupiłam wiórki kokosowe między innymi do tego użycia :)
    /foxydiet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pochwal się tymi kokosankami! :)
    Domowe mleko kokosowe jest faktycznie pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Potrzeba matką wynalazków. Trzeba sobie jakoś radzić. I dochodzimy do wniosków, że zdrowe żywienie nie kosztuje masę pieniędzy, więc część tych, którzy marudzą, że za drogo nie maja racji. Jednak zastanawiam się jak te mleko smakuje, bo jeszcze nigdy nie piłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakuje...kokosowo:) Bardzo je lubię do deserów szczególnie:) Zdrowe jedzenie jest dużo, dużo tańsze! To tylko mit- wymówka niektórych po to aby zajadać się dalej chipsami:)

      Usuń
  8. Już tyle razy miałam zrobić mleko kokosowe i ciągle to odkładam, a przepis jest przecież taki prosty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis jest banalny- sama dopiero teraz się o tym przekonałam:)

      Usuń
  9. Yaaaa, chyba sobie ogarnę!

    Pozdrawiam,
    Najbardziej szczupła
    [najbardziejszczupla.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  10. Własnie tego potrzebowałam. Czytasz mi w myślach Kobieto! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zachorowałam ostatnio na domowe mleka i doję ściereczki niczym krowę. +100 do porannej kawy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, też tak to sobie wyobraziłam wyciskając moją ściereczkę:)

      Usuń
  12. Nigdy nie myślałam, że można samemu zrobić mleko kokosowe! I to tak niskim kosztem! Koniecznie muszę spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kupiłam ostatnio wiórki z zamiarem zrobienia mleka kokosowego i ten przepis jest świetny. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty